Burgemeesterdromen op nieuwjaarsdrink N-VA Sint-Pieters-Leeuw

Op 28 januari 2012

SINT-PIETERS-LEEUW- De leden en symphatisanten van N-VA Sint-Pieters-Leeuw verzamelden gisterenavond voor een Nieuwjaarsdrink in de Merselborre in Vlezenbeek. Meer dan 100 mensen verschenen op het appel om onder andere naar een gelegenheidstoespraak van Vlaams Parlementslid Mark Demesmaeker uit Halle te luisteren. Die droomde van NV-A burgemeesters

Mark Demesmaecker gaf toelichting bij het BHV-akkoord en de prijs, die er volgens hem voor betaald wordt. Hij besloot zijn speech dat “hij onlangs gedroomd had dat zowel in Sint-Pieters-Leeuw (Luc Deconinck) als in Halle en Beersel (Ben Weyts) een N-VA-er burgemeester was geworden”.

N-VA Sint-Pieters-Leeuw voorzitter Luc Deconinck keek vooruit naar de gemeenteraadsverkiezingen in oktober van dit jaar. “Met vertrouwen en een gezonde ambitie leggen we de komende weken de laatste hand aan de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma”, zo zei hij. “2012 biedt een unieke gelegenheid om een nieuwe wind te laten waaien doorheen de gemeente”.

Maar hij waarschuwde ook als volgt “voetjes op de grond houden, is de boodschap. Gemeenteraadsverkiezingen zijn niet hetzelfde als nationale verkiezingen. We zullen de inwoners  duidelijk maken dat N-VA een lijst heeft met sterke kandidaten, die klaar zijn om bestuursverantwoordelijkheid te dragen. N-VA lokaal sterk verankeren is de doelstelling!”