Nieuw bestuur N-VA Sint-Pieters-Leeuw

Op 7 maart 2016

Herwig Smeets (41 jaar) is herverkozen als afdelingsvoorzitter van N-VA Sint-Pieters-Leeuw. Op de algemene ledenvergadering van 1 maart in de Merselborre (Vlezenbeek) werd hij op overtuigende wijze herverkozen. Herwig stond eerder al 3 jaar aan het roer stond van de afdeling.

Herwig Smeets is afkomstig uit Zonneweelde en woont nu aan de Topstraat in het centrum van de gemeente. Hij is bedrijfsleider en werd verkozen als gemeenteraadslid in 2012.

Voorzitter Herwig Smeets: “Onze leden hebben een duidelijk signaal van vertrouwen in de ploeg gegeven. Ook de instroom van nieuwe bestuursleden en de vele aanmoedigingen van onze burgers, sterken mijn overtuiging dat we met N-VA Sint-Pieters-Leeuw de juiste koers zetten. We durven dan ook nu reeds vol vertrouwen uitkijken naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2018!”

Ondervoorzitter blijft Jan Van Belle. Jan is een militant van het eerste uur met een grote staat van dienst, meestal achter de schermen. Naast de twaalf mandatarissen (gemeente- en OCMW raadsleden : Luc Deconinck, Jan Desmedt, Gunther Coppens, Marleen De Kegel, Eddy De Cock, Kim Paesmans, Katleen Bury, Sarah Van Hassel, Nicole Billens, Gust Crabbe, Betty Wilens en Herwig Smeets) werden nog dertien bestuursleden verkozen. Het gaat daarbij om De Clercq Peter, Demartin Patricia, Devillé Katrien, Huygh Bart, Huyg Johan, Lories Guy, Ockerman Godelieve, Tiebout Jeroen, Van Belle Marie-Jeanne, Warné Patrick en nieuwkomers Chantal Lelie en Marc De Bosscher.

Guido Van Belle kwam voor de eerste keer in 45 jaar niet meer op om verkozen te worden als bestuurslid. Het bestuur dankte Guido voor zijn jarenlange inzet met een bloemtje en geschenkje. De avond werd gezellig afgesloten na oproep aan het nieuwe bestuur voor een eerste bijeenkomst op 14 maart.