Cameraschild rond Sint-Pieters-Leeuw is klaar.

Op 8 januari 2018, over deze onderwerpen: Veiligheid en milieu

Er komen twee extra ANPR-camera’s op het grondgebied van onze gemeente. Eén extra ANPR-camera zal begin 2018 geplaatst worden aan het einde van de Vorstsesteenweg in Ruisbroek. Het laatste kleine gaatje in het cameraschild dat onze invalswegen bewaakt.

Een tweede ANPR-camera komt op de Postweg ter hoogte van de Sint-Annastraat, net na het verlaten van de bebouwde kom. Met de inzet van een tweede ANPR-camera zet onze gemeente niet alleen in op veiligheid, maar ook verkeersveiligheid. Tussen deze camera en de al geïnstalleerde camera even voor de gewestgrens komt er namelijk een trajectcontrole.

Rechtvaardig systeem

Jan Desmeth, schepen van Mobiliteit: “Trajectcontrole is een rechtvaardig systeem. En- kel bestuurders die over een lange afstand bewust te snel reden, worden gevat. Met deze investering slaan we een dubbelslag op het vlak van verkeer en veiligheid. Zo hoort het.”

Minister van Mobiliteit Ben Weyts kondigde eerder al aan dat er ook een trajectcontrole komt op de Lenniksebaan (van de gewestgrens tot Juwet) en op de Bergensesteenweg (van de Van Cotthemstraat tot de G. Wittouckstraat).

Schepen Jan Desmeth en gemeenteraadsleden Herwig Smeets en Nicole Billens:

“Met twee extra ANPR-camera’s sluiten we het schild voor al wie vanuit Brussel onze gemeente binnenrijdt.”