Huzarenstukje van onze burgemeester

Op 7 juni 2017

Goed nieuws voor de Leeuwse inwoners en bij uitbreiding alle inwoners van de Vlaamse Rand. Na 3 jaar bloed, zweet en tranen kunnen we eindelijk uit de Brusselse intercommunale Vivaqua stappen. Zo kunnen we ons drinkwaternet terugkopen en vermijden we om straks mee op te draaien voor de schulden van Hydrobru, de Brusselse rioolbeheerder, die met Vivaqua zal fusioneren.

N-VA Sint-Pieters-Leeuw is fier op haar burgemeester. Hij was de drijvende kracht en realiseerde een draagvlak bij de andere Vlaamse gemeenten. Toen Vivaqua wou fusioneren met het verlieslatende Hydrobru contacteerde hij Matthias Diependaele. Zo kwam er een belangenconflict en werd Vivaqua min of meer gedwongen om naar de onderhandelingstafel terug te keren om er te praten over de uitstap van de Vlaamse gemeenten.

Deze goede afloop is goed nieuws voor de Leeuwse inwoners en zal voelbaar zijn gedurende minstens 18 jaar. We verwerven terug de controle over ons waterdistributienet en moeten niet mee opdraaien voor het verlies van Hydrobru, waar we niets mee te maken hebben.

Proficiat, Luc!