Nieuw Vlaams geld voor mobiliteit in SINT-PIETERS-LEEUW

Op 20 december 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit & Openbare Werken

Recordinvesteringen in mobiliteit

Nieuw Vlaams geld voor mobiliteit in SINT-PIETERS-LEEUW

De Vlaamse Regering heeft de investeringsbudgetten voor álle vormen van vervoer opgetrokken tot recordhoogte en dat zal ook voelbaar zijn in SINT-PIETERS-LEEUW. De planning van het Agentschap Wegen en Verkeer bevat goed nieuws voor de mobiliteit in onze Sint-Pieters-Leeuw. “Vlaanderen heeft nog nooit zoveel geïnvesteerd in mobiliteit en dat is goed nieuws voor projecten die al lang op zich lieten wachten”, zegt Herwig Smeets, voorzitter van N-VA SINT-PIETERS-LEEUW. “N-VA is al lang vragende partij om De Bergensesteenweg te realiseren. Nu wordt het concrete perspectief vertaald in de opmaak van de begroting 2018-2020”.

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts zorgt voor recordinvesteringen in fietsinfrastructuur, waterwegen, openbaar vervoer én weginfrastructuur. Er kan zo volop werk gemaakt worden van vlotter en veiliger verkeer voor alle weggebruikers.

“Onze regio heeft nood aan deze nieuwe investeringen in infrastructuur”, zegt Herwig Smeets van N-VA SINT-PIETERS-LEEUW. “We willen het aantal verkeersdoden terugdringen en de economische ontwikkeling alle kansen geven door te investeren in goede wegen voor iedereen. N-VA SINT-PIETERS-LEEUW heeft bijvoorbeeld altijd gepleit voor het aanpakken van de Bergensesteenweg en de Driefonteinenbrug. We hebben die dossiers ook aangekaart in Brussel bij minister Weyts”.

De planning van het Vlaamse Agentschap Wegen en Verkeer, een dienst van minister Weyts, is één lange lijst van belangrijke investeringen in de toekomst van Vlaanderen.
“Dit is belangrijk voor SINT-PIETERS-LEEUW”, stellen Herwig Smeets en Jan Desmeth, Schepen van Mobiliteit tevreden vast. “Deze investeringen gaan een voelbaar verschil maken. We zijn blij dat Vlaanderen meer gaat werken aan de weg”.

Contact:
Herwig Smeets, voorzitter van N-VA Sint-Pieters-Leeuw