Gunther Coppens

Schepen

Gunther is een geboren en getogen Vlezenbekenaar. Hij is gehuwd met Marleen Wauters, afkomstig uit Sint-Laureins-Berchem, en samen zijn zij de trotse ouders van Elisabeth en Maurice. In 2011 besloot hij zich politiek te engageren. Hij stelde zich kandidaat op de N-VA-lijst van onze gemeente en het onverwachte werd werkelijkheid: hij werd onmiddellijk schepen. Iedere dag staat hij nog steeds versteld van de mogelijkheid die hem geboden wordt om te werken in en voor onze mooie gemeente.

De bevoegdheid onderwijs ligt hem bijzonder nauw aan het hart. Van opleiding is hij weliswaar filosoof. Hij studeerde immers wijsbegeerte aan de Vrije Universiteit Brussel en moraalwetenschappen aan de Universiteit Gent . Gaf les in zowel het KTA van Halle als aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Na enkele jaren aan Europese projecten gewerkt te hebben bij het Departement Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap geeft hij sinds 2008 les aan de lerarenopleiding te Leuven.

Naast de bevoegdheid onderwijs is hij ook bevoegd voor bibliotheek en leefmilieu. Als fervent bibliotheekgebruiker vindt hij het super om te kunnen werken aan een up-to-date en klantgerichte dienstverlening van de bibliotheek. Leefmilieu biedt net zoals de bib een ongelofelijke uitdaging. Klimaat, milieu en afval zijn noodzakelijke aandachtspunten die nu meer dan ooit van uiterst belang zijn. Om op een efficiënte manier, economisch verantwoord en met zorg voor onze omgeving om te gaan met milieu is dé uitdaging van de komende decennia.