2 Leeuwse verrassingen bij N-VA

Op 1 maart 2019, over deze onderwerpen: andere

Op 26 mei prijken er 3 Leeuwenaren op de verkiezingslijsten van N-VA. Eerder werd al duidelijk dat de Leeuwse burgemeester Luc Deconinck de Kamerlijst van N-VA duwt, maar nu wordt ook bekend dat Jeroen Tiebout (3de opvolger voor het Vlaams Parlement) en Sarah Van Hassel (2de opvolger voor de Kamerlijst in Brussel) kandidaat zijn voor de volgende verkiezingen. “Sint-Pieters-Leeuw zendt zijn zonen en dochters uit naar de nationale politiek”, zegt een opgetogen Luc Deconinck.

In 2014 werd N-VA de grootste partij van Vlaams-Brabant. Dankzij de steun van de Vlaams-Brabanders werd Ben Weyts minister in de Vlaamse Regering en Theo Francken staatssecretaris in de federale ervaring. “We hebben bij N-VA Vlaams-Brabant al veel politieke ervaring in huis”, zegt Kamerlijstduwer Luc Deconinck. “Dat vullen we aan met nieuwe talenten zoals Jeroen en Sarah”.

Jeroen Tiebout staat op de 3de opvolgersplaats voor het Vlaams Parlement. Ook bij de gemeenteraadsverkiezingen van vorig jaar kwam hij op voor N-VA: hij werd toen verkozen vanop de 27ste plaats. Jeroen is de kabinetschef van Vlaams minister Ben Weyts, nadat hij eerder jarenlang zijn woordvoerder was. “Mijn engagement begon al heel vroeg in Chiro Zuun en is van daaruit alleen maar verder gegroeid: de jeugdraad, speelpleinwerking, jeugdhuiswerking, VK ’t Gareel en de Harmonie van Zuun”, vertelt Jeroen. “De N-VA bracht veel nieuws in onze mooie gemeente: meer actie, meer engagement, meer betrokkenheid, meer activiteiten, meer fietspaden. Dat wil ik nu verderzetten: Leeuw in Vlaanderen!”

Sarah Van Hassel staat op de 2de opvolgersplaats op de Brusselse Kamerlijst. Sarah is lid van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst en afdelingsraadsvoorzitter van Jong N-VA Nationaal. Sinds de verkiezingen van 2012 ben ik me gaan engageren in onze partij op verschillende niveau’s. Naast onze lokale afdeling, kreeg ik de kans om de werking van de partij en partijgenoten te leren kennen via het Arrondissementeel Bestuur, de partijraad en het nationaal bestuur van Jong N-VA. Gedurende 5 jaar motiveerde ik jongeren over heel Vlaanderen om zich te engageren voor de N-VA. Ik geloof dus heel sterk in het verhaal van onze partij en wil er graag aan blijven meewerken. Daarom ben ik zeer blij en vereerd dat ik kan deelnemen aan de verkiezingen als kandidaat op de Brusselse lijst. De N-VA afdelingen in Brussel verdienen namelijk al onze steun.

De Leeuwse kandidaten hebben zin om erin te vliegen. Ze zullen er tijdens de campagne allesbehalve alleen voor staan, want de Zennevallei is bij N-VA sterk vertegenwoordigd met onder meer Ben Weyts uit Beersel, Kristien Van Vaerenbergh en Lien De Slagmeulder uit Lennik, Willy Segers en Stijn Quaghebeur uit Dillbeek, Bruno Stoffels uit Sint-Genesius-Rode en Dirk Heymbeeck, Mark en Eva Demesmaeker uit Halle.