Continuïteit en vernieuwing met N-VA in het gemeentebestuur

Op 10 november 2018, over deze onderwerpen: andere, Goed bestuur, Verkiezingen 2018

Op verkiezingsavond bevestigden N-VA en CD&V reeds dat ze ook de komende 6 jaren samen de gemeente Sint-Pieters-Leeuw zullen besturen.

Voor N-VA zijn continuïteit en vernieuwing de belangrijkste kernwoorden bij de aanduiding van hun burgemeester en schepenen.

Vier leden blijven respectievelijk burgemeester en schepen.

- Burgemeester Luc Deconinck
- Schepen Jan Desmeth
- Schepen Gunther Coppens
- Schepen Marleen De Kegel

Herwig Smeets, de lokale partijvoorzitter, die ook de afgelopen 6 jaar al gemeenteraadslid was, treedt aan als nieuwe schepen voor N-VA.

Eerder was al bekend dat Gunther Coppens na 2 jaar gedeputeerde voor de provincie Vlaams-Brabant wordt. Vanaf 01.01.2021 zal hij vervangen worden door gemeenteraadslid Nicole Billens.

In het laatste jaar van de bestuursperiode zullen de nieuw verkozen gemeenteraadsleden Olivier Huygens en Veerle Seré in het college van burgemeester en schepenen komen ter vervanging van Marleen De Kegel en Nicole Billens. Hiermee volgt N-VA de logica die de kiezer op 14 oktober jl. via de voorkeurstemmen heeft aangegeven.

Luc Deconinck, burgemeester : “Marleen en Nicole hadden beiden te kennen gegeven geen kandidaat meer te zijn bij de verkiezingen van oktober 2024. Daarom hebben we samen besloten twee nieuwe schepenen te laten aantreden in het laatste jaar van deze bestuursperiode, zijnde vanaf 01.01.2024. Ik dank Marleen en Nicole uitdrukkelijk dat zij niet vasthouden aan hun mandaat en dat zij kansen willen geven aan vernieuwing en verjonging.”