Huwen in kasteel Coloma? Dat kan!

Op 1 maart 2021, over deze onderwerpen: Beleid &Financiën

Vanaf april 2021 zullen koppels, die elkaar het ja-woord willen geven, ook terecht kunnen in kasteel Coloma.

Eén maal per maand en in de vakantiemaanden twee maal per maand, zullen de huwelijken op vrijdag en zaterdag plaatsvinden in het mooie decor van kasteel Coloma.
Jan Desmeth, burgemeester: “Het kasteel en het domein Coloma is een mooi paradepaardje, gelegen in het centrum van onze gemeente. Dat willen we voortaan ook aanbieden als decor voor koppels die willen huwen. Jubilarissen zullen we vanaf medio 2022 eveneens ontvangen in het kasteel, nadat we de toegankelijkheid aan de hoofdingang structureel hebben verbeterd.”

Omdat we de culturele werking van het kasteel niet willen hypothekeren, zullen de huwelijken één vrijdag en één zaterdag per maand plaatsvinden in het kasteel. In de maanden juli en augustus is dat twee keer per maand. Alle andere dagen vinden de huwelijken plaats in de trouwzaal van het gemeentehuis. Opdat koppels vooraf eventueel hun datum zouden kunnen aanpassen aan de locatie, wordt voor 30 april van elk jaar, de kalender van het daaropvolgende jaar kenbaar gemaakt. Het eerste jaar, 2021, is een uitzondering. De kalender wordt maandag 1 maart 2021 gepubliceerd op onze website.