Laadpalen : graag Nederlands a.u.b.

Op 26 december 2017, over deze onderwerpen: Nederlands in de Rand

N-VA Sint-Pieters-Leeuw ijvert voor Nederlandstalige laadpalen in heel Vlaanderen.

De firma Allego, een onderaannemer van Eandis, is al enige tijd bezig met het voorzien van elektrische laadpalen in heel Vlaanderen.
Een zeer goede zaak om ook in Sint-Pieters-Leeuw en Vlaanderen het rijden met een elektrische wagen verder mogelijk te maken.
Door een vergissing van de firma was de handleiding niet alleen in het Nederlands maar ook in het Frans opgesteld.

Schepen Jan Desmeth, tevens bestuurder bij Iverlek, besprak dit met Eandis en met resultaat!

De opschriften zullen op korte termijn vervangen worden door eentalige Nederlandstalige opschriften en dit in heel Vlaanderen.
Sint-Pieters-Leeuw zorgt met andere woorden voor Nederlandstalige laadpalen in heel Vlaanderen!
“In heel Vlaanderen is het Nederlands de enige officiële taal. Een evidentie, denkt u terecht. Toch worden wij in de Vlaamse rand, die Brussel volledig omsluit, regelmatig geconfronteerd met bewuste verwarring of misplaatste invraagstelling hieromtrent. Nochtans is het een simpele regel: Nederlands in Vlaanderen voor alle opschriften en zeker voor publieke nutsvoorzieningen!” aldus Herwig Smeets voorzitter van de lokale N-VA afdeling.