Sint-Pieters-Leeuw eerste gemeente in Vlaanderen met nieuwste generatie schuilhuisjes

Op 9 januari 2018, over deze onderwerpen: Goed bestuur

Met de plaatsing van het 46ste nieuwe busschuilhuisje op de Brusselbaan ronden we de vernieuwing van de halteaccommodatie in onze gemeente af. Alle busreizigers kunnen nu in onze gemeente rekenen op de nieuwste generatie schuilhuisjes van De Lijn.

Schepen Jan Desmeth, OCMW-raadslid Sarah Van Hassel en gemeenteraadslid Herwig Smeets: “Een mooi en uniform straatbeeld met overal dezelfde schuilhuisjes van De Lijn.”

“Reizigers verleiden voor de bus begint bij comfortabele wachtinfrastructuur”, zegt Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts. “Ik ben blij dat Sint-Pieters-Leeuw heeft gekozen voor de hypermoderne schuilhuisjes van De Lijn.”

Jan Desmeth, schepen van Mobiliteit: “Een fris, modern en licht design. Toen onze overeenkomst rond de vroegere, publici- taire schuilhuisjes afliep, hebben we niet getwijfeld om publici- teit en schuilhuisjes te scheiden. We hebben gekozen voor een uniform en verzorgd straatbeeld door overal de gesubsidieerde halteaccommodatie van De Lijn te plaatsen. Het feit dat je nu op de Bergensesteenweg, komende van Brussel, plots de herkenbare schuilhuisjes van De Lijn ziet verschijnen, is een leuk bijkomend puntje. Zo zie je dat je plots in Vlaanderen bent.”